Ett ärligt inlägg

Jag har under en rätt lång tid känt en otrolig stress inombords ! 
En stress som jag mer eller mindre känner hela tiden ...
Är jag hemma är jag stressad över allt som ska göras samtidigt känner jag mig rastlös ...
Hur går det i hop ? 
Jag är stressad när jag är i väg för att jag hela tiden planerar framåt ... När var och hur ? 
Är här någon här är jag stressad över att allt ska se perfekt ut och kan inte låta bli att plocka undan heja tiden ? Trevlig värdinna ...? 
Jag är stressad över att vilja vara den frun som står med maten klar när mannen kommer hem från jobbet ...
Tvättat städar och fixar på min lediga tid ... För tänk om mitt hus skulle vara stökigt ???
Min lediga tid går åt att stressa!!!

Samtidigt åker jag runt för att jag vill hinna träffa alla !!! Samtidigt strassar jag för att komma hem ...

En del av min vardag :(

Kommentarer
Postat av: Evelina Hellström

Var rädd om dig! Jag har ju själv varit där... till slut säger de stopp, och då orkar du inget alls istället.
De är INTE värt de. Tar så lång tid att komma tillbaka. Jag är fortfarande inte mig själv sen jag kollapsa inombords. Men nu är Jag oerhört stresskänslig och har lärt mig lyssna på min kropp... och att prioritera!
Kram

2015-01-13 @ 18:51:49
Postat av: Evelina Hellström

Var rädd om dig! Jag har ju själv varit där... till slut säger de stopp, och då orkar du inget alls istället.
De är INTE värt de. Tar så lång tid att komma tillbaka. Jag är fortfarande inte mig själv sen jag kollapsa inombords. Men nu är Jag oerhört stresskänslig och har lärt mig lyssna på min kropp... och att prioritera!
Kram

2015-01-13 @ 18:51:51
Postat av: Ann-Sofie

Söta du!
Sätt dig en stund och fundera på vad som är viktigast i ditt liv.
Vad är det värsta som kan hända om maten inte är klar? Om du skjuter upp städningen? Om du väntar med att besöka dina vänner?
Nä just det! Det skulle inte hända så mycket, för att andra förstår att du jobbar och harfamilj.
Jag var precis likadan innan pappa gick bort. Och sen rasade världen för mig.
Mina KBT samtal hjälpte mig SÅ mycket. Där fick jag lära mig att tänka på mig själv och inte bry mig på vad andra tänker.
Sätt dig själv som prio 1. Och glöm inte ha dagar där det bara är du. Ta en bia själv. Känns jätte knasigt första gången. Men det är SÅ skönt =)

2015-02-08 @ 22:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0