Semester slut:(

Min semester är slut:(  Tre veckor som har gått för fort!! Varför måste tiden gå så fort när man är ledig???
Haft tre härliga veckor och vädret har varit toppen:)

Idag ringde klockan 05:20 oh det var inte kul att gå upp... Hjärtat sov så gott och Iza med i sin säng.. De har ju semester denna vecka med...
Dagen på jobbet gick fort men inget vidare kul att vara tillbaka när nästan alla har semester. Bara massa vikarier..
Efter jobbet komma mina älsklingar och hämta mig. Vi åkte till Nova för att köpa en tavla till Izabellas rum.. Det blev en stor tavla med hallo kitty (fint va nonna mi?) Bella älskar hallo kitty så det blev toppen.. Så nu är rummet klart.. Ska föröka ta bild imorgon.

Tänkte lägga in lite bilder från Öland och Danmark..

hundarna fick också följa med till Öland:)

svärföräldrarna

mys i danmark med kusinen...

syrran och Richard

Godmorgon!

Izabella vakna för en halv timme sen och ligger nu inne på sitt rum och tittar på film:) Jocke ligger och drar sig i vår säng och jag tänkte blogga lite:)

Vår lilla resa till Öland var härlig! Vi bodde precis vid stranden i svärföräldrarbas husvagn...
Jag är inte direkt någon camping tjej... Men där var super mysigt.. Fanns resturang och shopping inne på campingen:)
Vi hade över 30 grader varmt:) Det regna lite på kvällen på onsdag.. Men på torsdagen när vi vakna sken solen igen:)
Var tänkt att vi skulle till Ölands djurpark på torsdagen innan vi körde hem men med tanke på att det var 30 grader varmt så tyckte vi det var härligare att ligga på stranden och sola och bada istället så det gjorde vi:) Vid tre körde vi bilen mot Kävlinge för då var vi solnöjda....
Kan absolut tänka mig att åka till Öland nästa år.. Men då hyra en stuga och stanna lite längre så man får se lite av ön med...

Nu är nästan Izabellas rum klart.. Var på ikea igår och köpt en förvaringsmöbel.. Vi hade ju tänkte ha Izabellas garderob i hennes rum som vi hade målat vit men den fick inte plats så nu står den i vårt extra rum som vi inte använder...
Ska försöka hitta lite tavlor idag sen är rummet klart:) Så kanske kommer en bild imorgon..

Idag ska vi åka till Danmark med syrran och hennes familj:)

Nu sitter min underbara Iza och leker med sin lera brevid mig:)

tiden springer i väg.........

Tiden går för snabbt!!!! Jag är nu inne på min sista semester vecka:( Ohh jag vill vara ledig mer!! Men nu vet jag att jag har nästan två veckor till jag kan ta i år... Blir nog en vecka i oktober/november...

Izabellas rum blev så fint) Pappa och Jocke gjorde en super jobb! Vi har köpt en ny säng till henne med... Var ju inte så länge sen vi köpte en växa säng men den passa inte in i det "nya" rummet så det blev en ny... En vit lite högre säng.. Så har hon lite förvaring med..
På fredag ska det sista till rummet göras.. Sen kommer bilder:)
Tack än en gång pappa för all hjälp! Du är guldvärd!

Dagen idag har vi spenderat med syster Sandra och Linnea.. Vi skulle gå till segevångsbadet men eftersom solen gick i moln mer eller mindre hela tiden så hoppa vi... Efter lite mys hos syrran blev de burlövs center istället...
Kvällen spendera vi med hjärtat.. Det blev tacos mm gott:)

Izabella är uppe till tio nästan varje kväll nu mera... Undrar hur man ska vända på detta efter semestern? Idag somna hon halv tio... men det var en liten kamp att få henne att förstå att det var dags att sova...

Imorgon åker vi till Öland... Ska åka till Jockes föräldrar som är där med husvagnen.. Vi stannar två dagar.. Blir bla djurparken:)

torsdag

Dagen idag börja inte bra... Hade bara en mindre bra dag!! Såna har man ju med tyvärr..

Vi hade inte några planer idag och solen var ju inte frame:( Så dagen spendera vi med att dra ut ALLT i Izabellas rum.. Imorgon börjar renoveringen:) Hoppas det blir lika fint som det är i mitt huvud... Min underbara pappa kommer upp och hjälper oss:)
På kvällen tog vi bilen och körde mor Bjärred för lite god mjukglass.. Den är bara för god där ute.. Efter glassen blev det fika hemma hos svärföräldrarna:) Så dagen börja dåligt men sluta bra!

Var ju hos frissan igår och gjorde ny hårförlängning:) Denna gången blev det lite lockar i håret. Super nöjd är jag verkligen.. Klippte även lugg..

Dagen igår spendera vi på tosselilla:) Trots det osäkra vädret åkte vi... Var frame runt halv tolv.. Det var varmt men ingen sol:(
Största delen av dagen spenderade vi på vattenlandet där vi bada och åkte vattenrutschbana:) Bella tyckte det var super kul och det gjorde vi med hihi..
Bella är inte så glad för att åka karuseller så det blev bara en... Och då ville hon mest hoppa av hela tiden... Roligast tyckte Bella det var att leka i bollhavet:)
Efter fem timmar var vi nöjda och väldigt varma så då styrde vi bilen hem till poolen:) Det blev massa badade då det fortfarande var 30 gader varmt ute... Helt sjukt!
Trots att Bella hade varit igång hela dagen ville hon inte sova på kvällen.. Hon har svårt at komma till ro när hon är så varm och det är ljust ute... Så klockan var tio innan sessan fick ro...
Hjärtat oc jag spendera hela kvällen i trädgården och drack vin och hade det mysigt:)

Idag har vi träffat Linnea och Sandra:) Linneas pappa kom också förbi en sväng... Vi har varit på lekplatsen och busat massor... Izabella har hjälpt moster att tvätta.. Bella älskar att följa med till "stugan"...
Mamma och Emilia kom förbi och åt middag med oss:)
Kom hem för en timme sen.. Bella är så trött... Så hon ligger redan i sängen och tittar på film så kanske hon somnar lite tidigare idag...

Lägger in lite bilder

sola och bada

Hjärtat titar på fotboll och jag halv tittar och passar på att blogga lite:)

Så otroligt varmt det har varit idag! Vi har spenderat mest vår dag i poolen... Så skönt men knapt svalkande då det var 27 grader...Izabella bara älskar att bada.. Hon har sina "puffar" på armarna är hon så tuff:)
Vi tog en lång promenad ner till resturangen här i kävlinge.. Men det var inget vidare gott att äta i denna värmen...  När vi kom hem slängde vi oss i poolen:)
Verkligen underbart att ha pool...

Imorgon hade vi tänkt att åka till tosselilla sommarland... Hoppas på att det fina vädert håller i sig...

Izabella har verkligen vänt på dygnet efter bara en veckas semester... Hon somnar inte från klockan är tio/elva på kvällarna och sover sen fram till nio/halv tio... Men men har man semester så har man:) Konstigt bara att hon inte blir trött av denna värmen och trött av att hålla igång HELA dagen... Men man har väl mycket mer energi när man är 2 1/2 år:)

VARMT!!!

Oj vad det är VARMT idag... Nästan för varmt! Jag vet att man inte ska klaga när man gått och väntat på att sommaren och värmen ska komma hur länge som helst...

Hade en jätte mysig och trevlig kväll med min gamla arbetskamrat i stan igår:) Vi åt en god middag på en mysig resturang och snacka massa skit... Izabella hade en trevlig kväll med morfar och nonna...
Tog sen bussen ut till Oxie och sen körde min snälla pappa oss hem:) Alltid lika snäll och hjälpsam min pappa...
Vi var inte hemma från klockan var halv elva... Izabella var uppe i varv och somnade väl inte från klokckan var närmare halv tolv.. Trodde på lång sovmorgon idag men det blev bara till nio...
Iza och pappa Jocke började sin morgon med ett dopp i poolen:) Sen körde vi ut och titta på golv till Izabellas rum:) Och vi hitta ett billigt och fint så vi slog till.... Så nu är golvet handlat och det är en bit på vägen... Nästa helg börjar renoveringen:)
Vi köpte med och pizza hem som vi åt ute i värmen...
Izabella och jag hade bestämt oss för att ha en mamma dotter dag idag... Så vi har solat och badat och busat:) Om en stund ska vi ta hundarna på en runda... men det får bli något svalare först...
Jocke jobbar sin sista dag innan semestern idag:) Han trodde han skulle komma i väg lite tidigare så vi hoppas han kommer runt nio:)
Så det blir en flaska vin och fira att vi har semester ikväll:)

Nu är Izabella trött så hon vill sitta i mitt knä och mysa lite:)

Ha en skön kväll!! KRAM

SEMESTER!!!

Varit lite dålig på att blogga på senaste tiden...
Men nu har semestern änligen börjat:) Jag började min semester i måndags... Jockes semester börjar på lördag... så denna vecka är det bara jag och Iza som är lediga..
Vi har inte några större planer för denna semester. Vi tittar på restresa men det är så otroligt dyrt! Jag menar skulle vi åka imorgon skulle det kosta oss 4000 per person!!! Vi kommer leta vidare men det känns som det kommer bli massa små utflykter istället... Izabellas rum ska också göras vid... Har pratat om detta länge men det är svårt att hitta tid.. Men det SKA göras innan denna månad är slut..

I måndags var Jocke med ledig så då passa vi att ha en riktig mysig hemma dag:) Vi bada och sola:) Izabella bara ÄLSKAR att bada i poolen... Förra sommaren ville hon inte alls men nu vill hon knappt gå upp när hon är i haha.. Tur att pappa Jocke med gillar att bada för att jag badar endast om det är över 25 gader..
Dock med undantag för idag... Det var endast 22 gader men Izabella och Anton bara skulle bada.. Så det var bara för mig och Lillis att hoppa i.. Men det var rätt skönt när man väl kom i...

Imorgon ska vi spendera förmiddagen med hjärtat innan han ska jobba.. sen ska jag lämna av Iza hos morfar någon timme så ska jag upp i stan och fika med en gamal arbetskamrat... Inte lätt att sitta och ta en fika i lugn och ro när Iza är med så hon får leka med sin älskade morfar:)

Izabella är det full fart på HELA tiden... Det är inte mycket vår sessa sitter stilla... Hon är mer eller mindre på gott humör hela tiden. Hon testar våra gränser en hel del... Och man får passa sig för vad man säger för hon härmar allt just nu!! Men hon är en fröjd att vara med.. Hon är så underbar vår flicka... Kan ibland titta på henne och inte förstå att hon är vår dotter!!! attt vi kunde göra en sån fin flicka... Jag vet att Izabella snart är tre år men jag kan fortfarande nästan gråta av alla framsteg hon gör... Är så otroligt stolt över vår dotter...

Just nu ligger sessan och tittar på film i sitt rum och jag passar på att sitta här en stund... Tänkte lägga in lite bilder men det kommer senare i kväll...