Ledig och sol och massa tankar

Ja idag har jag varit ledig :) känns riktigt härligt när vädret varit underbart hela dagen :) 
Jag och izabella hade bestämt att vi ville  ha en hemma dag .. 
Så efter skolan har jag och barnen myst här hemma i trädgården bara vi :) 
Mysigt ! 
När pappa Jocke kom hem blev det en god grillad middag :)

Nu sover barnen och jag sitter i soffan i tystnaden !
Jocke tittar på sin serie på paddan ..( inget jag vill se) 

Tankarna snurrar alltid lite extra när jag sitter så hög själv ..
Jag vill så gärna ha ett annat jobb ! Ett jobb där jag slipper kvällar och helger ..
Då vi inte vet om Jocke kommer börja jobba skift nästa år,. Hur gör vi med barnen om vi båda jobbar kväll ibland ? 
Jag har sagt till Jocke att jag absolut inte vill att de ska ha kvällsdagis med tanke på hur det var sist !!
Då måste vi ha tag i en barnvakt som kan hämta och ha barnen ... Men hur och vem ??
Trots att det inte är aktuellt nu snurrar tankarna ! 

Jag har jobbat med dementa i elva år ( (minus två mammaledigheter) 
Jag kan de nu ! 
Jag älskar att jobba med människor men jag vill göra något annat ! 
Bättre arbetstider och bättre lön ! 
Jag vill utvecklas som person ! 

Jag har jätte fina arbetskollegor runt mig och det gör mycket ! 
Jag trivs med de absolut ! 
Jag vet att jag är bra på mitt jobb men jag skulle kunna göra det i min sömn ! 

Hur får jag ett nytt jobb ? 
Vad kan jag göra ??


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0