Alexander<3

Hitta denna på en blogg jag läser och tänkte de kunde vara kul att fylla i=) När fick du reda på att du var gravid? den 9de April Hur fick du reda på att du var gravid? Jag tro ett gravtest såklart. Hur gammal var du? 28år Ungefär när blev du gravid? hmm Hur reagerade du? Jag blev väldigt glad. Var graviditeten planerad? ja det kan man säga.. Men vi tog det som det kom=) Vilken vecka födde du i? 39+2 Mådde du illa? Ja i början och slutet gjorde jag Hade du halsbränna? Nej Hade du ont av foglossning? JA!!! Hade du mycket vätska i kroppen? Nej Fick du några bristningar? ja två små på magen men det syns knappt Fick du en hormonrand? Ja Var du extra känslig? Ja speciellt mot slutet.. Lätt till tårar Kissade du ofta? Ja speciellt på natten Hade du några gravidcravings? Nej inte direkt.. Hur mycket gick du upp i vikt? 15 kg När kände du dom första sparkarna? Kommer i håg att jag stod i köket och diska runt vecka 15 oxh kände de första "fjärils" känslan. Första riktiga sparken kom runt vecka 17-18 Sparkade han mycket ? Ja=) Fick ni en pojke eller flicka? Pojke=) Vad trodde du att det var? jag gissa på en pojke Vad funderade ni på för namn? Isak eller Alexander Vad fick bebisen för namn? Alexander Erik<3 Hur många ultraljud gjorde ni? 3 st första vecka 9 andra vecka 18 och tredje vecka 33 När var bebisen beräknad? 17de December När födde du? på lucia Vart födde du? KK i Lund Vilka var med på förlossningen? Min man=) Var du nervös inför förlossningen? nja inte så farligt denna gången.. Vad använde du för smärtlindring? TENS och lustgas Hur lång tid tog det? Vi blev inskrivna 09.35 sen fick jag första tabletten kl 10.00 ca.. "Riktiga" värkarna börja efter de tagit hål på hinnan kl 17.15.. Ut kom hn 18.36 Hur lång tid tog krystskedet? Bara 4 min!! Hur födde du? vaginalt. Hur gammalt är barnet nu? Alexander är nu 7 veckor och2 dagar=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0