pojken i magen=)

Vi fick veta att vi skulle ha ett barn till den 9de April=) När man tar ett test och man får ett plus blir man alltid lite chockad men självklart super glad!

Vi har aldrig förstått varför man ska vänta med at berätta för sina nära och kära i 12 veckor! Så när pluset kom och vi hade förstått att vi skulle bli 2 barnsföräldrar så var de första jag ringde syster Sandra och Lillis=)
Dagarna efter när vi träffa våra föräldrar berätta vi även för de=)
Sen berätta vi de för folk runt omkring när vi tyckte det kändes rätt=)

Efter som jag är orolig av mig så bestämde vi oss för att göra ett tidigt ultraljud när jag var i vecka åtta.. På Emma kliniken i Malmö. Detta får man själv bekosta men för oss var det värt de! Allt såg jätte bra ut och jag hade gått 8+0.

Jag mådde illa till och från och kräktes även en del. Mådde speciellt illa på kvällen! Bebisen ville inte att jag skulle äta stekt eller grillat kött! Det gör jag fortfarande inte!

Foglossning börja tidigt även denna gången! Någon gång runt vecka 14 börja ryggen klydda=( Och det blev bara värre  och värre....

Den 15 de Juli var det änligen dax för ultraljud=) Jag hade hela tiden sagt att jag trodde det var en pojke men Jocke trodde det var en flicka... Men denna gången hade jag rätt! Man kunde inte tveka på att det var en pojke som bodde där inne=) Han visade glatt upp sig!

Efter jag kom tillbaka till mitt jobb efter semestern kände jag efter bara några dagar att jag inte klara av att jobba med ryggen... Ont när jag går står lyfter ja allt!
Så jag ringde jag barnmorskan och fick en tid till läkaren dagen där på. Så sen den 4de Augusti har jag varit sjukskriven... 1 septemer går intyget ut och då ska jag till barnmorskan på 25 vekors kontroll så får vi se om det blir fortsatt sjukskriven.. Men som jag känner nu kommer det inte bli mer jobb innan han kommer...

Jag kände bebisen TIDIGT... Redan vecka 15. Runt Ul kände jag den första RIKTIGA sparken=)
Jocke har inte känt det än:( Han slutar gärna sparka när ¨någon lägger handen på magen...

Jag har precis som när jag vänta Izabella mest fått mage.. Jag har gått upp ca 7 kg än så länge=)

Han är beräknad att titta ut den 17 de december! Hoppas tiden går fort för vi längtar så!

Namn är mer eller mindre bestämt men det håller vi på lite till=)


Lilla du därinne
Jag undrar så vem du är
Att jag vet så lite om dig
Fast du redan är här

Är det dina tår jag känner
Är det ditt hjärta jag hör slå
Är det sant att du har ögon och naglar
Och en mage att pussa på?

Jag vet så lite om dig
Fast du redan är här
Men jag älskar dig som tokig
Vem du än är!


Kommentarer
Postat av: Lillis

ÅH man blir så glad:)!! MEN jag vill veta namnet, det är faktiskt min rätt som fadder eller hur? Puss

2011-08-19 @ 20:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0