vår sessa

Gud vad jag är dålig på att blogga om kvällarna.. Har ganska många bloggar jag följer där de uppdatterar flera gånger om dagen.. Hur kan man ha tid och ork? Önska jag med hade de.. Men men jag bloggar för min skull och mina nära och kära ska lite koll på oss=)

Nu är resan nära.. Bara 3 dagar kvar nu=) Idag har jag och Iza börjat plocka fram kläder. Ser fram emot denna resan otroligt mycket.. Ska bli så skönt att komma bort från vardagen för en vecka.. Bara koppla av och mysa=)
Vädret nere på Rhodos nu är toppen.. Ca 30 grader varmt.. Härligt att åka ner till värmen nu när det börjar bli kallt här hemma...

Nu är det mindre än en månad kvar tills vår sessa blir 3 år!! Tänk att våra flicka blir så stor kan inte förstå de..
Hon är väldigt glad för att prata och pratar gärna HELA tiden=) Hon frågar oss ca 100 gånger om dagen vad gör du mamma/pappa.. Hon fråga även vad gör jag när hon gör något hon inte får..
Hon är blöjfri sen ca 6 månader tillbaka men dock inte på natten men det kommer när hon är redo..
Iza är för det mesta en väldtigt glad liten tjej=)
Hon kan vara lite blyg när det är för mycket folk eller för mycket liv runt om kring henne.. Hon leker gärna inte i för stora grupper.. Bästa kompisarna på dagis är Matilda och Nathalie. Dessa tre leker alltid när man kommer och hämtar Iza och personalen säger att de alltid håller i hop=) Hemma leker hon mycket med bästa kompisen Anton som hon hängt i hop med sen han kom till världen för 2 år sen=)
Iza är pappas flicka=) Är pappa hemma så är det oftast han som gäller.. Min pappa säger hon stolt=)
Izabella älskar att åka hem till morfar och nonna och leka.. Hon blir alltid lika glad när man säger att idag ska du sova hos morfar och nonna. Morfar spagetti är något helt speciellt. (spagetti carbonara)
Hon är även super stolt över sin kusin Linnea och myser och pussar massor på henne=)
Vår tjej har alltid varit kräsen sen den dagen hon börja med burkmat... Men nu går det mycket bättre med maten men hon är fortfarande kräsen och äter när det passar henne.. Men nu väger hon 14 kg och följer sin kurva=)
Izabella sover gott i sin egen säng varje natt.. Hon vaknar ibland till om nätterna med då är det för hon tappat nappen eller snusan.. och somnar oftast om direkt..
Älskar nallar gör hon och har gärna 10 nallar i sängen hihi. När man ska i väg ska hon alltid ha tre nallar med sig.. Allt från hallo kitty till tiger=)
Det var liten om vår sessa..  Är så otroligt stolt över att få vara mamma till världens finaste flicka. Mamma och pappa älskar dig så!

Nej nu ska jag läsa för Iza innan det är dags för idol=)

Ett jätte grattis till nonna Mi som idag fyller år!!


Kommentarer
Postat av: Nonna Mi

Tack!!! Alltid lika roligt att ha henne hos oss, det lilla kvicksilvret!!! och vilka kommentarer den lilla damen får in emellanåt!!!!! Puss o Kram på er

Nonna Mi

2010-10-01 @ 09:47:26
Postat av: lillis

Anton och iza är bästisar:) igår när Ante skulle somna så ropa han: iza,iza Izabeeeella. sötnos! Anton ser upp till en väldigt härlig tjej! Jag är stolt över att vara gudmor till henne det ska ni veta. Nu ska jag ta hand om sjuka Anton:( inte mkt action i honom idag. Puss

2010-10-01 @ 16:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0