irriterad

Idag när jag kom hem efter att ha jobbat och hämtat Bella ringde min mobil.. Det var föreståndaren på Izabellas dagis..

När vi sökte dagis till Izabella så sökte vi en ob plats(en plats där man kan ha sitt barn till 22:00) för både jag och Jocke jobbar kvällar så vi hade inte mycket val..
Varje kummun är tvungen att ordna en sån plats.. I kävlinge kommun finns det bara ett barn som sökt en sån plats och det är Izabella..
Detta viste vi från början men som sagt vi hade inget val..
I början fungera allt toppen.. Linda som hade Bella var jätte go och det var aldrig några probelm sen sluta hon och då börja de... Nästan varje gång Bella hade kvällstid rinde de.. Vi har ingen personal till kvällen eller om Bella ska vara här ikväll så kommer det någon personal som jag eller Bella aldrig har träffat . Så självklart säger jag NEJ ingen ska ha hand om vår dotter helt ensam som vi aldrig har träffat.. Nej vilken förälder vill de???
Kan de inte se till att fixa en personal som har ansvar för Bella om kvällarna...

Så idag när föreståndaren ringde var jag riktigt arg och irriterad...
Då säger hon typ jag vet inte vem som ska ha Bella på torsdag kväll.. nähä säger jag.. Jag kan ringa in en vikarie om du vill.. Men det brukar du ju inte vilja.. Nej säger jag sålart...
Vem ska hand om Iza resten av kvällarna detta året undrar jag?? Då svar hon det vet jag inte än.. Nähä när vet du det då???r 
det bli så att det kommer bli olika personal som ska ha Bella om kvällarna.. Personal som jag aldrig har träffat!!!! Glöm dettta!!!! Hon är helt ensam på dagis  med denna person mellan 18-21 och då ska jag veta vem den personen är.. Och det ska inte vara olika hela tiden utan samma.. Man vill ju veta att Iza har det bra när man jobbar och hon är helt själv.

Nu väntar jag på att föreståndaren ska ringa tillbaka till mig efter hon har pratat med all sin personal om där finns någon som kan tänka sig ta Bellas kvällstid(en gång i veckan typ) Om hon inte kan fixa detta kommer jag att ta kontakt med Kävlinge kommun... För jag betalar för att ha Bella på ob dagis då får de f*n se till och fixa de..  Inte menningen att jag ska behöva fixa det med barnvakt varje kväll vi jobbar när man sökt en sån plats!!!
Tur man har snälla föräldrar annars vet jag inte vad jag hade gjort...

Ville bara skriva av mig lite....


Kommentarer
Postat av: Mi

Heja gumman!!!! Ge dig inte! Förstår att du är förbannad. Hoppas det löser sig. Puss

2010-01-12 @ 10:15:16
Postat av: Evelina

Irriterande! jag är trött på dagis oxå!! kram

2010-01-12 @ 14:46:58
URL: http://www.metrobloggen.se/evsi
Postat av: Mia

Så jäkla dåligt av dagis. Hoppas det löser sig :) Kram

2010-01-12 @ 16:21:30
URL: http://mijasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0