En trött mamma Johanna

Ja idag är denna mamma trött! Varit uppe sen 5:20! Dagen börja med att jag missa mitt tåg som jag tar kl sex pga av det inte gick att komma fram med en cykel.. Tur nog gick det ett 10 min senare men då ett pågatåg som tar något längre tid.. Kom till jobb 15 min sent!
Vägen hem ska jag in och ladda mitt busskort så jag missar då tåget som går men tänker nästa går ju om 20 min men NEJ detta var inställt! Ringer Evelina som med tänkte ta det tåget och sa att det fick bli kaffe och skit snack en timme på centralen=) Masssa snack blev det och väntan gick snabbt. Tiden går snabbt när man har trevligt=) Var på dagis kl fem! Och vi skulle gå hem.. Man vågar ju inte cykla. Med tre barn som var trötta tog detta ca 45 min! Men hem kom vi=) Lite snabbt gjorde jag lite mat till oss... Nu har vi  ätit och Iza ligger i sin säng och tittar på film.. Jag är helt färdig i huvudet och sitter nu i soffan och kopplar av.. Tvättar gör jag med... Man måste ju ha tid till allt...

Helgen har annars varit mysig=) Iza mådde super i fredags så när Jocke åkte till jobb åkte vi hem till syrran och Linnea. Vi hade en mysig eftermiddag. Eftersom jag inte alls kände för att klydda med tågen på kvällen så bestämde vi oss för att stanna.. Lördagen var det dags för bak hos pappa och Mi. Fina pepparkakshus!
Kvällen var Jocke på julfest med sitt jobb så jag och Iza stanna hos syrran även denna natt=) Mysigt med mycket ljud av två små... =) Söndagen blev det bak hos mamma och Emilia.. Massa julbak denna helgen!
Kvällen kom Jocke och hämta oss=) Inte mycket vi träffat Jocke denna helgen men nästa helg blir det mys hela familjen=)

Funderar på om jag ska ta en kopp kaffe men är rädd att jag inte kan somna sen.. Har ju så svårt att somna varje kväll trots att jag är sjukt trött varje kväll! Ligger och funderar på allt mellan himmel och jord!

Dags att vika tvätt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0