mamma mamma mamma

Ja det säga mamma här hemma ca 2000 gånger om dagen.. från de att Izabella slår upp ögonen tills hon somnar.. Hon är otroligt mammig just nu. Hon ska ha koll på ALLT jag gör.. Ser hon inte mig så kallar hon direkt MAMMA. Jag kan inte gå på toaletten utan hon står utanför och kallar..

Vad ska man göra för att få henne att sova hela natten i sin egen säng?? Sen vi kom hem från Rhodos i juni har Bella vakna en gång varje natt och vill komma in till oss.. Ibland är det inte från halv fem med vissa nätter är det redan vid ett.. Och hon tar ju väldigt mycket plats för att vara så liten.. Hur ska jag få henne att somna om sin egen säng? Elller få henne att inte vakna.. Det konstiga är att hon oftast inte hinner lägga huvudet på kudden i vår säng från hon somnar om.. Kanske bara är en fas men jag tycker den varar lite väl länge..
Ska man kanske tar bort "spjälen"?

Idag fick pappa Jocke sovmorgon.. Bella vakna kvart över sju.. så vi gick upp och titta lite på tecknad film.. Bella är inte så glad för barnfilmer än.. men en kort stund sitter hon stilla.. så jag hinner dricka mitt morgon kaffe och akna til liv:)

Vid ett åkte vi till Burlöv och träffa syrran för en fika och lite fönster shopping.. Bella fick äntligen en pool.. Hitta en som inte var för stor.. Izabella gillar ju inte när det blir för mycket vatten.. Bella blev så glad när vi kom hem och Jocke blåste upp poolen och slagit i vatten så hon hoppa i med kläderna på!! Hon hade inte tid att äta eller något.. Var så kul att se henne hoppa och skratta och ha riktigt kul:)

Nu ligger sessan och sover gott i sin egen säng.. Jocke tittar på något tråkigt bil program så jag ska passa på att läsa allas bloggar och titta in på facbook..

  

 
mys med dockan i soffan

 
<lite mys med pappa innan hon somna gott:)

Kommentarer
Postat av: Gordi

Exakt så va det för oss oxå med Milijan tills vi började få honom att sova i sin "riktiga" säng...sen dess sover han kanon och hela natten, ibland får vi väcka honom. Testa, gör ett försök...ge det någon dag så funkar det kankse för er oxå, kram

2009-08-11 @ 13:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0