Ett försök att blogga=)

Jo jag är hemma och är mamma ledig men det känns som jag är mer mamma upptagen...
Med två små hemma händer det något mer eller mindre hela tiden..

Vad har annars hänt?

I torsdags var jag och hälsa på mitt jobb och fick träffa mina härliga arbetskamrater=)
Saknar ju inte direkt mitt jobb men jag saknar mina arbetskamrater.

Fredagen var familjen lediga=) Dagen börja med en tur till center syd för att leta skor till finaste Izabella<3
2 par blev de=)
Sen var det dags att åka till pappa för att läma Izabella..
För kvällen skulle vi ha lite middag här hemma.. Med bästa Lillis, stoffe och Sandra o Koffan=)
Alexander fick såklart vara med=)
Alexander hade en ån riktig jag vill inte sova dag... Jag fick försöka sminka och göra mig klar med honom i bärsele... Medans Jocke fixa med maten=)
Kvällen var jätte mysig=) Alexander var med oss till halv tolv. Från våra gäster kom vid sju sov han ca 30 min...

Prinsen sov sen mellan halv tolv och åtta=)
Trots att jag inte drack något kände jag mig något trött.. Men vi hade en riktig lugn dag i soffan=)
Kan inte komma ihåg sist man såg en film mitt på dagen och bara satt i soffan härligt härligt=)
Alexander passa på att ta igen lite sömn.. Han sov vid flera tillfälle...
Runt fem kom pappa och Mi hem med vår finaste Izabella=)
De hade varit och shoppat=) Iza var jätte fin i sina nya kläder=) TACK bästa pappa och Mi=)
Vi åt en lättare middag tillsammans innan de åkte hem..

Gårdagen spendera Jocke på jobbet och jag och barnen åkte till mormor och Emilia=)
Mamma bjöd på en god middag..
Även en tur till lekplatsen i det härliga vädret=)
Alexander sov max två timmar på hela dagen dock inte i följd... Men han var glad trots allt=)

Tycker jag känner mig streesad ofta.. Känns som man alltid har något som ska göras...
Man vill ju hinna städa tvätta och ha fint hemma sammtidigt vill man vara en bra mamma som leker och myser med sina barn och hinna med att vara en bra fru.. Och snygg vill man ju med vara...
Försöker även hinna med att träffa vänner och familj.. Och att pendla över allt tar på krafterna...
Och jag är MAMMA LEDIG! HUr ska det kännas när man börjar jobba??
Men jag blir lätt stressad när man ska i väg och hinna med tåget och båda barnen är ledsna.. Alexander vill inte ligga i vagnen och blir varm och Izabella som inte alltid kan ta på sig själv och vill ha hjälp NU!!!
och klockan tickar på...
Försöker ju vara ute i god tid men det är inte alltid lätt!
Jag vet jag måste varva ner...

Nu ska jag hoppa ur pyjamasen och ta mina brn och hundar på en lång runda..
Sen blir det hemma mys och ikväll blir det fika hemma hos svärföräldrarna=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0