Trött.....

 Ja idag är jag verkligen TRÖTT.. Kom inte i säng igår från klockan var tolv. Sen vakna Izabella vid halv fem och fick komma in till oss men hon fick ingen ro att somna om från det att det var dags för mig att stiga upp och ta mig till jobbet.. så det blev ca 4 timmars sömn i natt.. halv sov på vägen till jobbet.

Jocke var snäll och hämta mig idag för vi skulle ut och handla termo byxor till Iza och lita annat smått och gott. Lättare att göra det utan Iza går lite snabbare haha
När vi hade hämtat henne åkte vi och titta på svärföräldrarnas ny inköpta hus.  Bara 2 km från oss.. 

Hela denna kvällen känns som jag har gått runt som en zombi.. Har intr orkat något, Tog disken efter maten och nattat Bella det är vad jag har gjort. Har inte ens orkat hänga in tvätten som jag tvättade igår.. Kände bara att nej jag orkar inte det får vänta! Det springer ju inte direkt i från mig:)
Har ju en stund imorgon förmiddag att fixa med de.
Jobbigt när man känner sig så trött.. Hoppas jag känner mig pigg igen imorgon..
Efter vi har lämnat Bela imorgon ska vi åka och beställa tårta till hennes två års dag.. Har varit runt på en del ställe och letat efter den "rätte" tårtan och nu har vi hittat de:) Kommer bli toppen!
Sen ska jag ju jobba hela kvällen känns kanske mindre kul..

Nästa vecka är det tänkt att jag ska ta vaccinationen mot svininfluensan(är ju först ut för att jag jobbar i vården) mén gud vad jag känner mig tveksam hur jag ska göra. Ska man ta den? Jocke tycker absolut men jag känner mig tveksam.. "Tur" Izabella är för lite för de än så där behöver man inte ta några beslut..
Så mänga som verkar tveka och det är det som gör mig tveksam.. Hur ska ni göra???

Nej nu ska jag nanna.. Hoppas på att få sova till minst åtta imorgon...




Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag ligger oxå i riskzonen eftersom jag är gravid men jag kommer inte att ta vaccinet. har läst så mycket skit om det.. Förstår inte varför vi inte skulle klara just svininfluensan när vi har klarat alla andra. de som har råkat illa ut har ju haft ngn sjukdom innan de blev smittade..

Jag var helt för att ta den för bara ett par månader sedan men nu är jag helt emot..

Förstår att du har svårt att bestämma dig!

2009-10-13 @ 07:50:05
Postat av: Nonna Mi

2009-10-13 @ 09:22:59
Postat av: Nonna Mi

Jag tycker du ska ta den! dels för att du inte ska få den dels för att du inte ska smitta andra som kanske ligger i riskzonen (som inte kan vaccinera sig)! Det har visat sig att även friska har fått den och sedan inte klarat sig ...senast i Norge! Visst ngr kan ha immunitet för att man har haft flera "duktiga" influenser men hur vet man det? (sen tror de att det kommer att komma en omgång nu m influensa och sen kommer en till om några månader)Jag hoppas din storasyster vaccinerar sig om det är ok för hennes del! Risken med vaccinet är att du kan få huvudvärk och lätt feber! Förlamning som alla pratar om hände EN gång på 70-talet och har inte hänt sedan dess!!!! Gissa hur jag ska göra??? Kram till er alla

2009-10-13 @ 09:33:38
Postat av: anso

Jag har tackat ja till Oliver då han har bronkit.... men själv vet jag inte.... oxå mycket splittrad.

2009-10-13 @ 18:24:21
Postat av: Lillis

Du ska ta den tycker jag! Lite Egoistiskt att inte ta den tycker jag! Puss Ps hoppas ni hittade den perfekta tårtan

2009-10-13 @ 21:58:27
Postat av: gordi

Jag har ingen aningn heller, tror inte jag ska! Biverkningarna huvudvärk, illamående och feber kan förekomma säger d, men det har förekommit förlamning oxå...visst detta va på 70 talet men det e sällsynt säger d. Men risken finns där ändå fast det e minimalt..svårt, svårt, svårt...

2009-10-14 @ 11:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0