Dagis imorgon..

Nu äntligen Bella börjat bli bättre:) Efter 4 dagar med snor och kräk.. Vist är hon fortfarande lite snuvig..

Vi har inte gjort alls mycket dessa fyra dagar så det har inte varit så mycket att blogga om..
Igår blev det en LÅNG promenad så skönt att komma ut när man suttit inlåst i flera dagar hahha..  Idag har vi inte ens varit utanför dörren. Jag har hunnit att både städa och tvätta:)
Men imorgon då är det dags för Bella att gå ett par timmar på dagis.. Hon har ju missat 4 dagar av inskolning.. Får höra imorgon om hur vi ska göra nu. Men jag är ju ledig mån och tis nästa vecka så då kan hon ju fortsätta inskolningen.

Tänk att om 6 dagar börjar jag jobba.. Kommer att kännas jätte konstigt. Jag har inte jobbat sen den siste juli 2007!!! och jag jobba ju inte så mycket  under graviditeten. Var ju sjukskriven till och från.. Och jag ska hoppa in och jobba heltid direkt.. Stor omställning. Men jag tycker det ska bli rätt kul att börja jobba igen. Känns som det är på tiden.
Och trots att både jag och Jocke jobbar heltid så kommer Bella bara att vara på dagis ca 20 timmar i veckan. Hon kommer ju aldrig till att börja före elva på förmiddagen..  Sen kommer hon alltid att vara ledig på fredagar med Jocke och när jag jobbat helg kommer hon vara ledig mån och tis med:) Känns lagom med 20 timmar i veckan till en börja med .. Undrar dock hur mycket jag och Jocke kommer att träffas om dagarna.. jag menar när jag jonbar förmiddag kommmer vi inte alls att ses:( för han sover när jag går och jag när han kommer hem:( Blir ett par timmar när jag jobbar eftermiddag och helgerna. Men jag jobbar ju 3 helger på 7 veckor och då är det långa dagar.. Men men så är väl verkligheten..

Nu ska jag gå och ta en dusch sen ska jag vika lite tvätt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0